۱۶ خرداد ۱۳۸۵، ۱۱:۵۵

همايش بين المللي"فلسطين هشتاد سال مقاومت" برگزار مي شود

با حضور صاحبنظران، اساتيد دانشگاهي و محققان بين المللي، همايش بين المللي فلسطين، هشتاد سال مقاومت شهريور ماه در تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري"مهر"، دكتر عباس خامه يار دبير ستاد برگزاري همايش فلسطين، هشتاد سال مقاومت با بيان خبر فوق گفت: اين هماش با رويكرد تحليلي در سه محور تاريخي، حقوقي و سياسي برگزار مي گردد.

وي بررسي اهداف قدرت هاي استعمارگر در حمايت از شكل گيري رژيم غاصب صهيونيستي، مقاومت فلسطين و مراحل تاثيرپذيري آن از تجربه انقلاب اسلامي، نقش شهداي شاخص از جمله شهيد فتحي شقاقي و احمد ياسين در گسترش فرهنگ جهاد و شهادت طلبي را از جمله موضوعات مورد بحث در تاريخ مقاومت فلسطين عنوان كرد.

دبير ستاد برگزاري همايش، با بيان اينكه بررسي حقوقي مبارزه با اشغالگران به عنوان حق مشروع مردم فلسطين يكي از محورهاي مورد نظر همايش مي باشد تبيين ديني و سياسي مقاومت مردم فلسطين از منظر رهبران ديني جهان و بررسي نقش و جايگاه قوانين و حقوق بين الملل و نهادهاي موثر جهاني در جلوگيري و يا افزايش خشونت اشغالگران را از جمله مباحث مورد نظر همايش مذكور عنوان كرد.

دكتر خامه يار، بررسي طرح هاي صلح، جايگاه فلسطين و مسجد الاقصي در جهان اسلام و تحليل گذشته، حال و آينده، مقاومت فلسطينيان را از ديگر مباحث مدنظر در اين همايش اعلام كرد.

شايان ذكر است: آثار ارسالي بايد حاوي نظريه پردازي جديد (دكترين) در موضوعات پيشنهادي فراخوان باشد و اساتيد و صاحب نظراني كه قصد ارسال و ارائه مقاله در همايش فوق را دارند مي توانند به آدرس پايگاه اطلاع رساني http://www.shahed.Issar.ir مراجعه و يا با دبيرخانه همايش به شماره تلفن 88823847 - 021 تماس حاصل نمايند.

کد خبر 335887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha